SatsBaby

För snart fem år sen lämnade jag Sverige. För lika länge sen satte jag min fot på ett gym. Vågen har sen dess haft en kurva som stadigt pekat uppåt och graviditeten gav den en liten exta söt sving så här på slutet. Har sedan Eros föddes varit fast besluten av att återuppta träningen och sista veckorna har jag känt mig riktigt taggad. Så taggad att jag till och med förhandlade mig till att få börja träna. Egentligen ska man vänta minst tre månader och helst sex månader efter snitt men jag lyckades få min barnmorska att gå med på en lugn upptrappning.

Så igår var det premiär för mig och Eros på Sats babyklass. Rolig och sjukt jobbig träning som samtidigt var riktigt mysig med massa bebisar som låg å tittade. Eros tyckte att det var superspännande med massa andra bebisar i ungefär 20 minuter sen ville han minsan inte va med längre. Tog då upp honom och använde honom som vikt - superbra å tungt för mig å populärt hos lilleman, iaf i tio minuter. La ner honom på mage och poff sa det så sov Eros. Inte bara jag som tyckte en timme var lite väl länge :)

Nu ska vi iaf köra två gånger i veckan fram till han är tre månader. Då ska jag tillbaka till MVC å se vad hon säger om fortsatt träning. Hoppas bara han håller sig med krypandet så länge jag inte får träna annat, för då får vi inte va med längre.

När vi anlände till träningen igår så "checkade jag in" på facebook, stolt som jag var över att ta tag i mig själv.
Carina blev så sugen själv att hon sa upp sitt kort på WorldClass och skaffade Satskort igen :) Så från och med måndag får vi sällskap av henne å lilla Linn. D e cred!

Kommentarer
Postat av: Carina

Det blir toppen!!! Jag är sjukt taggad!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback