OjOjOj

Fantastisk bra midsommar som började med grillning och sång hos Ems å Bruno. Vi begav oss sedan till 42an där det sjöngs små frodorna och vi äro musikanter för full hals. Blev tom lite karaoke på det hela, det ni!

Gårdagen bar det ut med Charlotte i Albufeira. Drinkar på Sir Harrys och Caipirinhabaren innan det så var dags för Noite Africana. Fantastiskt ställe med fantastisk musik. Dock var jag å Charlotte otroligt trötta framåt halv 5 när det hela började komma igång... Men skam den som ger sig!
Absolut inte sista gången jag besöker det stället iaf.

Idag har det blivit lite shopping och när jag skulle bege mig tillbaka hemåt tog jag en avstickare ner till Faro för att ta en närmare titt på den fina lila resväskan som jag kikat på förr. Den föll mig dock inte i smaken idag men precis där jag parkerade bilen fann jag dock restaurang Crioulo, kap verdisk mat. Halleluja!

Nu blir det sova en timme å sen ska jag med Betty å Marika till Tavira för lite välbehövlig sushi och trevlig bio.

Angelicas födelsedag å midsommar

Bästaste lillasyster fyller 26 idag!!!
Sjukt va gammal hon börjar bli när jag aldrig blir äldre =) Eller betyder det att jag oxå börjar bli gammal..?
Precis pratat med henne och det är ju kul att solen skiner på henne i stockholm när det är mulet å kallt här i Portugal.

Midsommar ska spenderas hos Ems å Bruno med grillning i eftermiddag å sen blir det ett par drinkar på 42an som har nordisk midsommarfest ikväll. Blir lugnt för min del dock, ska ju till Shaggy imorgon =)

Pratade med Bax igår. Han råkade visst försäga sig lite... Det kan hända grejer snart. Eller snart å snart... Men inom en ganska så snar framtid. Vad tänker jag inte skriva förrän allt är klart. Det är många bitar som ska på plats först men jag kan säga som så att framtiden ser ljus ut.

Besök av Shaggy

Charlotte har varit här å hälsat på. Mikket mikket trefligt! Å mikket mikket bränd blev jag men det är det värt, det händer ju inte så ofta.

Kvällen igår avslutades med middag med hela destinationsteamet. Mycket trevligt att få besök av dem och Stine å Natalie stannade kvar på en drink efteråt. Kul med lite nytt sällskap och en riktigt trevlig kväll.

Nu räknar jag ner till lördag då det bär av till Chalotte i Albufeira och A noite de Cabo Verde =)

Kvalitetstid med Shaggy

Tror jag druckit alldeles för många drinkar å kommit till himlen men det är bara nästa veckas schema jag just sett. Himmelriket är nära!
På tisdag följer Charlotte med från flygplatsen till Monte Gordo och stannar till onsdag kväll. Visst, vi ska jobba men ändå... Lövely!
Å sen på lördag är vi lediga så på eftermiddagen beger jag mig till Albufeira och A noite de Cabo Verde hela natten =)

På söndagen kan vi sova hela dagen. Jag vet, jag gillar verkligen inte det där med att sova bort den ända helt lediga dagen jag har i veckan men en Kap Verde dos med Charlotte gör det mer än värt!

Nu är det dags för teammiddag på Migalhas å sen en drink på 42an =)

Brasilienland

Sitter just nu på msn med José Roberto från Brasilien. Det är helt märkligt att vi känt varandra i 13 år. Alldeles för länge sen vi sågs nu men en dag så ses vi igen. Skulle varit nu i juni då vi skulle åkt till Las Vegas men han får ingen semester på resten av året, hajar inte riktigt deras lagar men så kan de tydligen göra.
Så framtiden får utvisa vad som händer här näst. Alltid lika kul att prata med honom dock =)

Bröllop och begravning

Idag var en stor dag i Sveriges historia. Kronprisessan Victoria fick sin prins Daniel. Oerhört vacker cermoni. Bakfull som jag varit så har jag legat i sängen hela dagen och följt allt som hänt på Stockholms gator. Idag har varit en dag där jag känt mig så stolt över min vackra huvudstad och för första gången på länge har jag på riktigt längtat hem.

Samtidigt som det vackra bröllopetvar det minnesceremoni för Christian ute på Drottningholm. Önskar jag kunde varit där men har haft er alla i tankarna och i mitt hjärta hela dagen.

Kap Verdier är Kap Verdier är Kap Verdier

Dag fan började med att jag vaknade alldeles för sent och glömde hälften av allt jag skulle ha med mig hemifrån till flygplatsen. Väl där får vi veta att ena flyget är ett par timmar sent så då var det ju bara att glömma den dagen på beachen. I väntan på det sena flyget var vi några som tog en fika, ett par av tillbringade vintern tillsammans. Fick ett par syniska kommentarer om min relation som jag inte kan få ur huvudet.
Väl hemma ringde jag ner till Sal för att få besked från Nick om boendet för semestern. Tog upp detta med honom men klok och underbar som han är så blandar han sig inte i, positivt eller negativt - något som jag gillar starkt med den karln men som just idag är lite frustrerande. Pratade sen med Arikson och förklarade läget och jag kan verkligen inte göra annat än lita på vad han säger. Kan jag inte det så går det bara åt ett håll och det hållet är jag inte beredd att gå ännu, jag vill verkligen ge detta en chans.

34 dagar och 30 minuter kvar till jag lyfter från Faro flygplats. 34 dagar som just idag känns väldigt långa.

38 dagar...

38 dagar kvar till jag får komma tillbaka till den plats som får mig att känna ro i själen. 38 dagar till jag får återse min prins i tillvaron. Idag är saknaden av Sal stor, för det är först och främst ön som saknas, men visst saknar jag Arikson me - helt sjukt mycket idag. 38 dagar så är jag påväg...

Bio och bbq

I onsdags åkte vi till Tavira för middag och bio. Jag och Betty tog en snabbsushi, första sushin sen september förra året så ni kan nog tänka er hur himmelskt den smakade *mmm*
Efter det så var det dags för SATC2 mikket mikket bra film och bio är alltid kul eftersom det blivit en lyxvara sen jag gav mig in i guidelivet.

Igår var det så dags att besöka Henna och hennes pojkvän Vellhu i deras hus i Manta Rota. Tillsammans med deras vänner från Finland, Betty och Joel med vän så åt vi en trevlig middag. Lite mycket spring in och ut blev det dock, regnet kunde inte riktigt bestämma sig för om det skulle regna eller inte. Efter middagen kom gullePedro och hämtade mig för lite drinkar på 42an tillsammans med Annika och hennes finska vänner som är här på besök.
Mycket trevlig vecka so far men satan va trött jag är!

Inflyttningsfest

Igår hade Marika och Annika inflyttningsfest i sin nya lägenhet i Vila Real. Mycket trevligt, mycket god mat, mycket alkohol och som vanlig även mycket pollen.
Är så trött på den här jävla pollenallergin nu, den försör lusten att gå utanför dörren kvällstid vilket gör att det blir tidiga kvällar och för mycket tid att sakna Arikson. Så fort allt pollen försvinner kan jag börja njuta av livet igen.
Nästa vecka kommer dock Ems och livar upp min tillvaro och när hon åker så är det bara drygt två veckor kvar till jag åker ner till paradiset.

Som ni kan se på bilderna har vi fått nytillskott i Monte Gordo. Sköna, coola Betty från Solna har dykt upp och vilka känner inte hon om familjen Thor. Världen är allt bra liten även utanför den här lilla byn.

Bokat och klart

Då var alla flygbiljetter och boende bokat och klart inför semestern.
Flyger från Faro 17.25 den 19 juli för att spendera en vecka på Sal i en liten lägenhet i utkanten av Santa Maria. Den 26e åker vi så tillsammans till São Vicente för att spendera sex nätter på ett litet mysigt hotell och för att träffa hans familj både i Mindelo och på Santo Antão innan vi så åker tillbaka den 1 augusti. Då lämnar jag honom på Sal innan jag bara två timmar senare åker vidare hem via Lissabon.
6½ vecka kvar... kan knappt vänta!

Sju veckor

Om sju veckor är jag på Kap Verde. Shit va jag längtar dit, helt sinnes. Vissa dagar är bättre än andra, idag är en inte så bra dag. Idag är liksom inget annat viktigt. Sodade!