Tappar hoppet om visumet

Snart tappar jag hoppet om att hinna ordna uppehållstillståndet till Arikson innan förlossningen. Tre månader har nästan gått sen vi skickade in och betalade ansökan. Det enda vi hört sen dess är... ingenting!
Jag har tjatat på ambassaden i Lissabon, på migrationsverket i Sverige (som svarar ibland) och såklart skickat ungefär en miljon mail till konsulatet (som svarar på 0,01% av mailen). Enligt migrationsverket har jag rätt till förtur eftersom jag är gravid men trots att konsulatet vet om min situation händer inte nått, inte ett andetag. Det är ju svårt att få förtur i Sverige så länge ansökan inte kommer dit heller. För att konsulatet ska kunna skicka den till Sverige behöver Arikson först åka till Praia och intervjuas. Hur jävla lång tid tar det att intervjua någon då????
Uppenbarligen är det ett jävla projekt... Jag blir snart galen på riktigt!!!

Kommentarer
Postat av: Malin

Ge inte upp Isabelle! Jag vet inte riktigt hur allt går till men jag tycker du ska åka till Praia NU och ta med dig Arikson. Gå till konsulatet där och för en rak kommunikation med rätt person som ser till så att er ansökan kommer vidare till Sverige. Lämna inte konsulatet förrän du själv ser att ansökan går iväg till Sverige. Ni måste kämpa, ha tålamod och inte lita på att myndigheterna gör jobbet. De skriver bara på papper i bästa fall. Jobbet med ansökan är ditt och Ariksons för det finns ingen annan som kan kämpa för detta som ni. Jag håller alla tummar och tår för er. Varm kram från Malin.

2011-02-12 @ 12:27:33
Postat av: Carina

Håller med! Åk dit och vägra gå innan det är fixat!

Postat av: Isabelle

I wish we could! Dock är konsuln en vanlig banktjänsteman som enbart är uppkäftig och har en förmåga att gå upp i rök. Har haft vänner över som letat efter honom men det går lixom bara inte =/

2011-02-12 @ 23:29:19
URL: http://bella82.blogg.se/
Postat av: Pappa

Hej igen Isabelle!

Du ska veta att Ann har varit inne och kollat resor till Kap Verde ”oerhört” många gånger. Vi har dock beslutat oss för att hälsa på Fay i Madison innan det är för sent. Åker maj-juni. Ingen fara med hennes hälsa, man vet ju inte hur länge hon hänger med, lixom... Vi kommer ju till bröllopet i alla fall :-)) DARLING, LUV U

2011-02-15 @ 16:33:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback