Besök på Boavista

 

Har precis kommit hem efter ett par fantastiska dagar på Boavista!
I lördags åkte jag och Suvi över med katamaranen från Sal. En drygt tre timmar lång tur som spenderades med god mat (catchupa och färsk krabba!), massa mys och skratt. Väl framme på Boavista träffade vi Luis som körde oss till vårt boende på Estoril. Jag å Suvi tog en promenad och en glass inne i Sal Rei innan det var dags att gå tillbaka å göra oss i ordning inför kvällen. Vi åt en trevlig middag med Jacob för att sedan bege oss hem till Saana för lite obligatoriskt rödvin =)
Nästan hela teamet dök upp och vi hade mycket trevligt innan vi begav oss in till Sal Rei och Cocoa för att möta upp Luis och Ari. Dock hade Luis fått i sig lite väl mycket sprit å redan burits hem för kvällen =) Dansade och hade kul på Cocoa innan Ari kom på den brilianta idén att vi skulle ha hemmafest hemma hos honom (inte i hans hus på Sal...) så vi begav oss till hans bostad på Boavista för fest! (ja ni ser på bilderna vart vi hamnade)
När vi hade dansat och haft otroligt mysigt en bra stund så tog vi en promenad hemåt medan de andra avslutade natten på diskoteket Mazurca.

Igår tog vi en tur till Santa Monika beach och runt på ön för att se oss omkring, åt en god middag med Boavista teamet och bara njöt av att bara vara för en stund innan vi så idag begav oss tillbaka till Sal och verkligheten igen.

Det är många känslor som far runt i mig just nu, framför allt vad gäller framtiden - men om bara en månad så är det så mycket klarare och jag kan fatta de beslut som krävs. Fram till dess är det bara att göra det bästa av situationen och njuta maximalt av att vara i paradiset - mitt eget lilla paradis =)

Kommentarer
Postat av: Mamsing

Ni verkar ha haft det sååååå mysigt.Tur att man snart ska få känna värmen.För här är det fortfarande ganska kallt.

2010-01-11 @ 22:05:09
Postat av: Pappa

Hej Bella!



Limpans Birgitta har en kollega som ska ner till Kap Verde i slutet av januari. Är det någonting som Du vill ha medskickat då?



Mejla mej så fort som möjligt!



Hoppas att allt är bra annars.



Puss och Kram

Pappa o Ann

2010-01-18 @ 15:11:48
Postat av: Malin

Hej Isabelle!



Jag är en tjej på 33 år som precis kommit hem från en semesterresa på ön Sal, Kap Verde. Nu chansar jag när jag skriver detta till dig, jag hittade din bloggsida via google. Jag har länge funderat på att prova på att bosätta mig och arbeta utomlands utanför Sverige och Kap Verde kändes som mitt andra hem. Tänkte därför höra med dig om du möjligtvis har några kontakter eller tips till mig om jag ska hitta ett boende och ett arbete på t e x Sal eller Boavista? Jag arbetar här i Sverige som VD-assistent/sekreterare och har också arbetat tidigare som läkarsekreterare, men jag kan tänka mig att arbeta inom i stort sett vad som helst. Hör gärna av dig med ett e-mail till mig,
[email protected]. Jag skulle bli så tacksam. Ha det så bra! Mvh Malin

2010-01-21 @ 16:00:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback