Lisboa, ooh Lisboa

Förra veckan spenderades totalt fyra (!) dagar i Lissabon. På måndagen var jag å Charlie där på studtrip, torsdag och fredag hade jag en tvådagarsutflykt och på lördagen hade jag en endagars. Fantastico!

Jag alldeles avgudar Lissabon. En helt sagolikt fantastisk stad. Både gamla och nya delen är vacker, människorna mer portugrisiska än här nere, shoppingen mikket farlig för plånboken och biografer finnes =P
I torsdags mötte jag upp Amadeu å åkte till Colombo (största shoppingcentret i Pt). Där åt vi gott och jag shoppade en del. Sen begav vi oss till hans jobb å jag fick kolla in en massa snygga, svettiga karlar som tränade på anläggningen (han e ngn typ vicechef för deras insatsstyrka). Dag två spenderades i Sintra, en av de mest romantiska städerna i världen sägs det och jag är benägen att hålla me. Nere å vände i Monte Gordo över natten för att sen bege mig tillbaka igen. Under de tre timmar jag hade den dagen så var jag å Amadeu å åt lunch, träffade ett par vänner till honom som jag träffat förr och vi han även med en sväng till tattueraren. Ska dit igen på lördag för att skissa lite.

Ända nackdelen med Lissabon är att Monte Gordo verkligen blir så litet som det verkligen är. Portugal i mitt hjärta, verkligen men nästa sommar blir det Albufeira. Men först en vintersäsong med Mauen från Academy! DET ser jag verkligen fram emot! Gulltanten ;-)


Kommentarer
Postat av: elin

så nu har jag hittat din blogg. det e najs o läsa. Saknar dig masssor här men det känns bra o veta att jag e såpass bra kompis me dig så att vi ses när jag kommer hem sen. Om du har msn så lägg till mig med mailen som står på face. det e min msn mail. Och vem skall du jobba med sen till vintern från blue academyn?? e ju lite trögfattad. Kamar

Postat av: Charmiga Carina

Eller så är det dags att komma hem igen... Härligt att höra att du har det bra dock :)

2008-06-09 @ 22:13:17
URL: http://starina.blogg.se/
Postat av: Fia

hej baben. var i sthlm häromdan. höll på att kräkas när jag hör en brud som ska på flygbussen in mot city. "skojaru?! regnare?! åh neej! asså, de haaglar asså?! herreguuud!". urk. ledsen bells, men sthlm är verkligen inte min stad :P däremot saknar jag ett portunummer till dej, finns det nån möjlighet att du kan skicka över det? puss, saknar dej tösabet!

ps. sthlms kebab är INGET i jämförelse mot krillehölas! ;)

2008-06-15 @ 02:34:46
URL: http://fifflan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback