Kort årskrönika...



Då var vi frammet vid slutet av ännu ett år. Ett år där mycket har hänt.
Jag började året med att bli guide och resa till Thailandet. Där ingick jag i ett fantastiskt team och fann en riktigt bra vän i fröken Rydberg från konkurenten samt Rie från mitt eget team. Mycket kul hade vi under de månaderna... *Du du du du ta tham*
Efter ett kortbesök i sthlm bar det så iväg till Portugalien och Monte Gordo. Helt fantastiskt att få höra portugaliska igen! I den lilla byn hände det mycket och i stora staden Lissabon lika så. Semester på Madeiralandet med några av hestarna. Många tårar föll både när jag ankom (av glädje) och när jag åkte och kom tillbaka till fastlandet (inte lika mycket glädje). Madeira kommer alltid att va en stor del av mitt hjärta.
Jag lärde mig att gilla Bamse väldigt mycket och massa annat runt omkring arbetet. Ems kom in i mitt liv som en klar stjärna och Jeanette ikke att förglömma. Vi och våra portugriser hade mycket kul i sommar.
Semester hemma i sthlm för att krama på när och kära, mycket fantastiskt! För första gången kändes inte Sverige så långt borta längre men Portugal kändes mer som hemma. *Barabapapa*

Hösten kom och likaså tårarna. Att lämna Algarve var något av det jobbigaste jag gjort och ankomsten ner till Teneriffa fick sig en väldigt jobbig och lång start...
Ankom till lilla Los Gigantes och tack vare underbara Rie som jag fick återse så tog det sig och det blev bättre och bättre. Vintern har funkat kan man säga. Haft besök av Elisa, mamma och Kentha vilket var otroligt uppskattat. Pappa har även varit nere många gånger och det är alltid lika kul. Pappa har oxå visat mig till mitt nya favoritställe In&Out där det spelar ett helt fantastiskt band.
Något av det absolut bästa som hänt i år är att jag träffat en helt fantastisk tjej. Hon har tillfört en helt ny glans i mitt liv och jag hoppas att det nya året som väntar ger oss mycket gott ;-)

I början av nästa år kommer jag även till sthlm en sväng. Om 3½ vecka kommer jag och stannar ca 5 dgr för att gå en management kurs. Alltid trevligt med lite omväxling i tillvaron. Ska försöka att hinna krama på så många som möjligt den veckan.
Det jag dock ser mest fram emot är dock min semester i mittev februari. Två veckor ska spenderas med mormor&morfar i mitt underbara Portugalien. Massa vänner ska besökas och många platser ska återupplevas.
Det ska oxå snart sökas till sommaren och blir det inte Portugalien så lutar det åt Mallis... Vi får la se hur det blir... Eller hur Suvi...? ;-)

Men mycket väntar runt hörnet i det nya året 2009!
Jag hoppas att det nya året kommer att ge mig mycket nytt, men oxå stabilitet och färre tårar.

Massa kärlek till er alla och ett riktigt Gott Nytt 2009!
Feliz Ano Novo!


Kommentarer
Postat av: Mamsing

Gott Nytt År! Vilket otroooligt år du haft. Och snart väntar nya intryck och upplevelser.Stora kramar

2009-01-01 @ 17:36:36
Postat av: Ems

Du är en stjärna för mig oxå hun!

2009-01-04 @ 12:38:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback