Sjuk å jävlig

Ha, då var man hemma å dålig då. Ska dra hela storyn från början...:

Har gått i över en vecka och haft ond hals och känt mig allmänt jävlig. I helgen tänkte jag i mitt stilla sinna att sprit botar ju sånt men inte fan hjälpte det trots mina utsvävningar. Igår var en tuff dag röstmässigt med det funkade eller ja, det fick helt enkelt funka.

Igår kväll så begav sig jag och Madde iväg med Ruben och Miguel på en tur. Ruben e Maddes poler kan man säga. De hämtade upp mig och vi begav oss iväg till Serra de Agua för en poncha innan vi åkte vidare upp till Encumeada där vi hade jättemysigt. Satt å pratade och skrattade massor men satan vad kallt det var!
Efter en stund tyckte vi att vi inte orkade frysa mer så vi begav oss istället hem till mig där vi hade riktigt trevligt. Dessvärre blev det inte många timmars sömn å efter kylan uppe bergen var både jag å Madde riktigt snoriga när vi begav oss till jobbet.
Jag började dagen med en riktig feberfrossa och magen ville misann inte behålla något jag försökte ge den. Efter en och en halv timme gav jag upp och begav mig hem. Efter ett par timmar hade jag fått sömn och en hel banan i magen som trevligt nog fick stanna kvar efter mycket om och men. Madde hade oxå gett upp och gått hem visade det sig så vi tog sällskap upp till läkaren.
När vi väl fick träffa läkaren gjorde han så mycket undersökningar på mig att jag började fundera på om jag nog var döende och han inte visste hur han skulle berätta det (ja, lika bra att tro det värsta). Trodde iaf att jag skulle få lite halstabletter å traska till jobbet imorgon men nejdå. Jag fick absolut inte jobba med den halsen så han sjukskrev mig resten av veckan och gav mig febernedsättande och tjafs. Så nu ligger jag i min säng och tycker lika synd om mig som jag brukar när jag e sjuk.

Men nu är det bara 24 dagar kvar till jag e hemma å får krama på alla er där hemma så lite bättre mår jag när jag tänker på det =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback