Ötur och olycka



Vet att jag blir sämre å sämre på att blogga men ni är inte direkt duktiga på att kommentera heller. Blir så glad bara av ett hej =) (å Carina, du vet at du är den som inte ska ta åt dig)

Min nacke strejkar igen så nu var jag tvungen att gå till sjukhuset. Det var en hemsk upplevelse. Sjukhuset ser ut som ett krigshärjat mentalsjukhus från 1800talet. Även invändigt. Resultatet blev iaf en massa starka tabletter å krämer och en tid hos en ortoped. Fast den kunde jag inte boka samma kväll, fick jag veta efter att ha ränt runt på 4 olika instanser. Så jag knallade tillbaka dagen efter vid angiven tid för att boka. Efter ytterligare 3 instanser så fick jag veta att sjuksystrar och receptionister strejkade. Så de skulle höra av sig efter strejken med en tid... Kan ju säga att det var några dagar sen nu...


I lördags vart det så balkongfest. Det var länge sen nu som jag var så social. När jag, Fia och Karin anlände sitter hela ggänget i vardagsrummet å spelar tv spel. Jag och Fia gick demnstrativt ut och satte oss på balkongen och snart satt vi där allihop =)

Sen blev det ett snabbesök på Copa. Riktigt nice men jävla portugiser säger jag bara...


I söndags var det då dags för ännu en ötur. Denna gång var det jag, Fia, hennes kompis Karin, Maria och Madde som drog iväg. Vi började med Cabo Girão, sen åkte vi vidare till Porto Moniz. Efter det så mötte vi upp Ett gäng som begett sig från Funchal något senare än oss, för en drink i Seixal. Rikitgt mysig och då vi började bli hungriga så bestämde vi oss för att åka till Porto Moniz för att äta. Det är bara ca 4 km dit men det tog oss ca 2 timmar att komma dit. Mitt i tunneln mellan dessa byar hände något med Chris bil. Det är ett under att de som satt i bilen mår såpass bra idag. Vi stannade vid dem för att vänta på bärgningsbil och se till att allt va oki.
Efter detta långa stopp åkte vi i vår bil och käkade. Sen blev det Djungelresurangen och ett avslut i Camara de Lobos för att äta espetada. Sen var vi hur trötta som helst så det var bara hem å sussa.

Igårkväll som Carina hit!!!
Underbart att ha henne här!
Å hon hade med sig massa kaviar, lingonsylt, pulversåser, massa lösgodis och gräddfil!
Ni kan inte förstå hur sjuk i huvudet man blir vad gäller svensk mat. Fia fick en falukorv av sin mamma som hon vaktar med sitt liv...
Nu är det strax dags att gå till jobbet. Men först måste jag rita lite kartor till Carina så hon hittar ner till Funchal och till Lidobadet när hon vaknat.


Kommentarer
Postat av: Mo&Mo

Hej Bella!
Trevligt att få följa dina äventyr
Vi tänker på dig ofta, ofta!
En fråga: Hur lägger man upp en egen Blogg?
Puss & Kram!
Mo&Mo

Postat av: Maria

Hehe ja de där var en jäkla tur! =) å mer blir de imorn... 9 sharp i rondellen?! =)

2007-06-01 @ 21:51:37
Postat av: Fifflan

"som hon vaktar med sitt liv" hahahaha, jomenvisst ;) du nämnde att hämnden är ljuv, japp.. det var inte vackra bilder du lagt upp på mej älskling! :P hoppas ni får kul imorn! puuuss

2007-06-02 @ 01:21:49
Postat av: Mamsing

Jo jo, det är tur att du inte är med i fler "råka ut" turer. Kul att Carna äntligen har kommit.Hälsa henne så gott. Puss

2007-06-03 @ 15:25:54
Postat av: Carro

Ta hand om våran snutis där i Madeira-landet... :D

2007-06-03 @ 15:28:06
URL: http://caro.bloggagratis.se
Postat av: Carina

Fan vilket dåligt väder det är idag... Ska gå ivg och shoppa lite som tröst :) See you later gumman, uppdatera här lite också :)

2007-06-05 @ 14:49:36
URL: http://starina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback