Palheiro Bela Vista



Tänte bara börja med att säga att jag vet att jag är sjukt dålig på att ta kort, därför har jag snott en del från Emelie som är duktigare ;-)

Har haft en alldeles underbar helg här nere!
I lördags gick jag ner till Emelie för att möta upp henne och Therese. De hade gjort potatis- och pastasallad till en hel armé! Å vi som ändå bara skulle bli sex personer... Varav tre portugiser som var mycket skeptiska till det. Strax efter 15.30 kom Emelies pojkvän Miguel, hans kompis Ruben och kusin Bruno för att hämta oss. Vi åkte förbi Amelie för att hämta Kubb å sen bar det iväg ut på äventyr.
På vägen stannade vi i Serra De Agua, som jag skrev om i förra inlägget, för att grunda med lite poncha. Fan va gott det är btw =)
Sen åkte vi vidare till Seixal på norra sidan. Vi hade hyrt en stuga i bergen över natten. När vi väl kom fram till stugan höll vi på att dö, vi flickor... En liten jävla stenstuga där det inte såg ut att få plats en stående människa,
än mindre de fem sängar vi blivit lovade skulle finnas. Trodde verkligen det var ett skämt!
När vi väl kom in i stugan så var det jättemysigt. Tre(!) våningar med kök, fräsch toa, matrum med tv och inte fem utan sex sängar =) En glad överraskning!
Vi åkte iväg en sväng direkt till någon typ av resturang som låg vid starten av några vandringsleder där vi drack lite Madeira vin sen skulle vi kolla på några fiskar men det var stängt.
Tillbaka i stugan lagade killarna mat åt oss. De försökte få oss att hjälpa till men när vi väl gjorde något så fick vi bara skit för det så då fick de göra maten själva. Å vilken mat sen. Espetada men salladerna som Emelie och Theresa hade gjort och en god grönsallad. Riktigt gott! Å potatissallden gjorde succé, även hos pojkarna =)
Kvällen fortsatte med musik och dryck, vi hade verkligen jättetrevligt. Jag och Ruben försökte förstå varandra och det var inte det lättaste men med en blandning av portugisiska/spanska/engelska/svenska och kroppsspråk lyckades vi förstå ungefär vad den andra menade iaf... Han har de största och vackraste ögon jag någonsin sett kan jag lova...

På söndagen vaknade vi utvilade, vissa mer än andra *host host*
Efter lite frukost och städning bar det av för en lite runtur på ön. Seixal - Porto Moniz - Paul da Serra (där vi åt lunch på Djungelestaurangen) - Serra de Agua och sen tillbaka hem till Funchal. Riktigt skönt att ha den bekväma platsen brevid Ruben fram kan jag lova. De fyra som trängdes bak såg inte ut att ha det alltför bekvämt =)

Helgen var verkligen helt underbar!

Och jag är så glad att jag lärt känna alla underbara människor här nere. Emelie, Fia, Tessan och Ingela framför allt. Ni är helt underbara tjejer! Tack för att ni finns!

Å tack Emelie för att jag fick följa med!

Kommentarer
Postat av: Lilla Syster

Du ser ju inte pigg ut iallafall;)
Jätte söt liten pöjk de där!
Se till att stanna där nu för alltid och kö en STOR villa,gärna med pool så man kan komma och spendera vintrarna med dig och p.gisen.. (detta gäller inte när jag fyller år varje år, då måste du komma och hälsa på ...och när jag får barn och ska gifta mig:))

Puss

2007-04-20 @ 10:04:57
Postat av: Mamsing

Vilken underbar helg du/ni haft. Jag blir grymt avundsjuk.... Längtar tills vi kommer ner.

2007-04-22 @ 16:22:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback