Katamaran och Pe De Cabra



Då har det varit helg och ledighet igen.

Började i fredags då vi var några tjejer som begav oss hem till Fia, Emelie och Pamira. Där blidde det grillkväll men värsta goda maten och trevligt sällskap.
När jag däremot kom hem så var det fullt party hemma. Inte hade de nämnt det alls och inte visades någon som helst respekt när jag ville sova. Well well, händer det igen så är det sista gången.
I lördags förmiddag tog jag, Fia och Tessan oss ut på en katamarantur. Rikigt härligt på vattnet och jättekul att se delfiner =)
En stor flock som följde oss ett bra tag med bla en liten delfinbebis!
När delfinerna lämnade oss gjorde Tessan desamma. Hon blev riktigt sjösjuk och bosatte sig på toaletten i hela två timmar, stackaren. Jag och Fia satt kvar i solen och stekte (vilket vi inte märkte eftersom det blåste så). Vi åkte till Cabo Girão, europas högsta och världens näst högsta stup. Kul att se det nerifrån och insé hur högt upp jag faktiskt stod i förra veckan när jag va på toppen och det var mörkt.
Väl tillbaka på land igen gick vi till FX för att äta. Stackars Tessan mådde fortfarande inte och begav sig hemåt. Det gjorde även jag och Fia en stund senare för att gör aoss iordning.
På kvällen var det dags för förfest hos Stefan &co eftersom det var Stefans sista helg på ön. Kul med mycket folk och sen blev det Chameleon på kvällen vilket var det enda som verkligen fick kvällen att dippa. DJn som jobbade i lördags var verkligen urkass!
Men men...
Vaknade söndag morgon av det var kalashärligt väder =)
Begav mig till Tessan där vi la oss vid hennes pool och slappade. Senare fick vi även sällsakap av Fifflan å Clair å där låg vi disskuterade bilhyrning å sånt en bra stund. Sen duschade vi oss för att ta en promenad ner till centrum där det var Blomsterfestival i helgen. Halvvägs dit mött vi sjukt mycket turister och insåg snabbt det var slut för dagen...
Då satte sig Tessan och jag oss på en buss och åkte upp till Chamorra, till hennes pojkvän Roberto för att dricka Pe De Cabra. Pe De cabra är en drink som består av socker, chokladdryckspulver, citronskal, rödvin och mörk öl. Jag vet  att det låter vidrigt och det ser inte särskillt gott ut heller men satan vad gott det är!
Blev en del sånna å sen tog vi en tur till Monchica där det skulle va någon som hade spelning men när vi kom dit var den givetvis slut. En galen bilfärd fick jag iaf =)

Det var lite om helgen. Nu måste jag jobba men jag skriver om inte för lång tid igen.

Just det!
Fick en stor tub Kalles randiga av Jocke igår. Han har varit hemma i Sverige på semester. Ni förstår inte hur mycket man kan längta efter vissa saker när man vet att man inte kan få dem när man vill. Så himla gla i kaviar va jag inte hemma men nu... Fy satan va gott det va =)


Kommentarer
Postat av: Carina

Jag läääääääääängtar ner, och du ska få en massa kaviar, promise :)

Postat av: kadde

bella, visste inte att du hade saknat kaviar.
Får man inte simma med delfinerna?

2007-05-13 @ 12:10:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback