Hundjakt

Idag har jag jagat hund.
Skönt med ett avbrott från tågkörandet ibland och få ägna sig åt något annat. Någon idiot som lämnade kvar sin hund på mitt tåg idag. Han gick av och lämnde kvar hunden okopplad. Hundstackarn fick ju panik och hoppade vid nästa station ner på spåret och började springa så jag fick hoppa ner efter utan att göra någon större nytta. Jag menar, lätt att springa ikapp en hund... Vi ses i hässelby då lixom... Å detta utspelade sig då i Hammarbyhöjden, en viss bit därifrån. Efter mycket om å men så kom ägaren dit och fick bort hunden från spåret. En riktig jävla idiotpundare, ägaren då alltså. Så efter en halvtimme kunde jag tuffa vidare och jag kunde gå hem i tid.
Efter att ha gapat om saker hela morgonen måste jag få tycka att jag avslutade arbetsdagen med stil =)
Shit va de måste blivit glada av att jag gick hem... =)

Så nu är jag hemma och njuter av denna Schlagerlördag. Bara schlager på radion och ikväll är det schlagerfinal på tv. Denna dag me like =)
Heja Linda Bengtzing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback