Väder

Shit va mitt humör påverkas av vädret. Kan bara tänka mig vilken berg-och-dal-bana det kommer bli om jag flyttar hem till Sverige en dag.
Igår var jag ledig och hade planerat en lång dag på stranden. Vaknade runt lunch av att mamma ringde (heoppas du blir bättre snart!).
När vi hade pratat klart tittade jag ut genom fönstret eller ska jag säga Försökte titta ut genom fönstret... Det var typ svart ute och regnade som fan. Där rök den dagen på stranden!
Det var bara att lägga sig i sängen igen och titta på en del av de filmer jag redan sett 3 miljoner gånger. Mycket roligt, inte.
Efter ett tag var jag så uttråkad att jag tog min externa hårddisk och gick ner till kontoret för att plugga lite inför vintern och skriva på utflyktskompendium. Tänkte att jag lika gärna kan göra det nu så att jag får mer tid med min kärlek när jag väl kommer dit.

Chattade lite med en av hans kompisar och skrattade gott åt hur lika jag och kärleken är ibland. Jag gnäller ju en del om att dagarna just nu har minst 50 timmar per dygn. Vet dock att jag inte sagt något om det till honom för jag försöker alltid hålla humöret uppe när vi pratar. Men då hans kompis berättade att Ari tycker att varje dag känns som ett sekel nu när det är så kort tid kvar till vi ses, då kom leendet över mina läppar. Att vi säger samma saker samtidigt och resonerar på samma sätt gör bara att jag längtar efter honom ännu mer.

HaHa läste just igenom inlägget och insåg att alla mina inlägg numera, oavsett hur de börjar, alltid slutar med att jag skriver om Ari. Jaja, det är väl så det är...

En ynka vecka kvar nu till mina saker är packade och jag väntar på att åka hem till 08-land!!!
Ser verkligen fram emot några dagar med nära och kära innan jag åker tillbaka hem till Afrika och min stora kärlek i livet.

Idag skiner iaf solen igen så nu blir det stranden innan det är dags att packa det sista välkomstmaterialet för den här sommaren.

Kommentarer
Postat av: Malin

Åh, så härligt Isabelle att få läsa om din saknad och längtan efter Ari - kärleken är ju det största som finns här i livet. Att inte tänka för mycket utan försöka vara tacksam för att du har någon att sakna och längta till kanske kan göra att dina dagar känns kortare tills ni träffas igen? Att se det lilla i varje dag, känna att man är frisk och mår bra, att få vakna upp och inte ha några större bekymmer, att ha vänner och familj, att bara få andas ren luft...ja, dessa små saker gör att tacksamheten växer och att det blir lättare att inte tänka så mycket på det/den man saknar :) Puss och kram från Malin!

2010-10-05 @ 14:30:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback