Sista dagarna på semstern

Ja, de sista dagarna gick undan.
Fredagen var tänkt att spenderas på ön Santo Antão men när A kom hem 6.10 på morgonen insåg jag att det inte skulle bli av. Istället sov vi till fyratiden och åkte sen till hans gata för att umgås med familj och vänner. Efter middagen på kvällen var vi båda sugna på en utekväll men eftersom vi bestämt och avtalat med hans bror att vi skulle åka kl 7 på lördag morgon så åkte vi hem. Vi gick dock inte å la oss förrän strax efter två så jag var lite skeptisk.

Mycket riktigt, vi vaknade av att hans bror ringde kvart i åtta på lördagmorgonen, en kvart innan båten åkte. Så det vara bara att insé att vi får ta Santo Antão nästa gång vi besöker São Vicente. Så lördagen spenderades även den med hans familj och på kvällen blev det utgång med hans två närmaste vänner Daxy och Isa. En kul kväll på diskoteket Caravela.

På söndagen var det så dags att åka hem. Vi åt en helt fantastisk cachupa till lunch hos hans faster innan vi begav oss till flygplatsen för färd mot Santiago och sedan vidare till Sal.
Väl på Sal hade vi en dryg timme tillsammans att säga hej då innan jag åkte hem till Portugal. Inte alls kul att behöva säga hej då och jag var verkligen inte redo att åka ifrån vare sig Sal eller honom.

Två helt underbara veckor fick vi iaf tillsammans och nu räknar vi båda dagarna till dess att vi ses igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback