Åter i Portugalien

Nu är jag så tillbaka i Portugal och har börjat jobba igen. I måndags när jag kommit tillbaka bestämde sig jag och Betty oss för att åka till Tavira för att handla. Där finns närmaste butiken med laktosfria produkter så jag behövde åka dit. Väl där blev vi hungriga och bestämde oss för att äta sushi. Åååh så gott!

På tisdagen vaknade jag dock med världens kramper i magen. Ner till receptionen för att åka till flygplasen men kramperna blev bara kraftigare och tätare så jag insåg att jag inte kunde åka. Fick tag på Nathalie som satte mig med servicetelefonen istället. Den dagen blev en sjuk pers. Träffade läkaren på förmiddagen och hon konstaterade kraftig matförgiftning. Hon gav mig matförbud i tre dagar så just nu är min energinivå inte den högsta.

Pratar med A varje dag och det jobbigaste är att inte veta exakt när vi ses igen. Allt annat känns så otroligt bra just nu men vi vill ju bara vara tillsammans. Vi har dock satt upp en del delmål för den närmaste framtiden så det känns lite bättre.
I slutet av nästa vecka har vi vårt första. Efter det så är det placeringen den 27 augusti, då vi får veta om företaget vill sända mig tillbaka till vintern. När det kommer så lättas iaf en stor sten, att få allt konkret.
I september sen så får jag först besök av Fia från Madeira ett par dagar. Ska bli helt sjukt fantastiskt att träffa henne efter nästan 3 år!
Efter Fia så kommer mamma & Kentha å hälsar på i två veckor och nästan samtidigt är Ems tillbaka. Intensivt och kul!
När de åkt är det bara någon vecka kvar här i Monte Gordo. Va som händer efter det vet jag ju inte ännu men det visar sig inom den närmsta månaden. Till våren har vi dock ganska så stora planer, vilka känns mer än fantastiska. Men vad som händer då det kommer här när allt är klart.
Först siktar jag på en fantastisk vinter på Kap Verde. Jag vill verkligen tillbaka dit och jobba av hela mitt hjärta!


Kommentarer
Postat av: Mamsing

Lovar att du ska få annat att tänka på under vårat besök.Pöss

2010-08-05 @ 18:43:48
Postat av: Marika

De e väl sushi killarna som e sura över att vi dumpade dom så dom gjorde det med flit dom jävlarna!

2010-08-05 @ 22:13:40
Postat av: maria

så underbart att läsa, jag blir helt tårögd. det är så fint när det kan passa så bra för människor, eller rättare sagt när allting bara passar.

skönt att ha lite planer för framtiden! en annan kanske har det också, även om de i nuläget inte är så långsiktiga :)



stor kram från maria o (i nuläget) rhodos!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback