Myshelg

Den här helgen har verkligen varit lugn å skön å verkligen jättemysig!
I fredags gick jag å Madde ut å åt på Terrace de Ajuda. Efter att vi båda suttit instängda å varit sjuka så tyckte vi att vi var värda det. (Kan ha berott på att ingen av oss hade någon mat kvar efter att ha varit hemma en hel vecka oxå men det låter inte lika roligt). Efter vår trevliga middag så blev vi upphämtade av Ruben och Miguel och vi begav oss till Machico. Väl där började jag med att göra mig av med hela den goda middagen (magen vill fortfarande inte vara med ordentligt). Vi hade verkligen en urmysig kväll. Vi lekte skattjakt (gick mindre bra) och pratade med 14 portugiser (anledningen till att vi vet antalet heter Ruben) och några tyska tjejer...
Efter skattjakten åkte vi hem till mig för att se på film å ha det trevligt.
Vaknade redan vid 8 av att Miguel skulle åka å jobba å kunde inte somna om. Blev ett par filmer på datorn och sen kollade jag å Madde på 'Se upp för dårarna', alltid lika kul =)
När vi väl fått liv i Ruben så begav vi oss ner till stan för att få mat i magen. Dessvärre så orkade jag inte ens få i mig min Prego för att magen sa ifrån, igen...
Lagom till vi ätit klart så slutade Miguel jobba så vi mötte upp honom å han skjutsade mig å Madde hem till henne så att hon fick duscha och byta om å de åkte hem till sig. Efter en stund (en portugisstund) kom de å hämtade oss och vi åkte upp till mig för att se på film. Pojkarna lagade mat åt oss å sen satte vi på en film men inom en halvtimme sov vi nog allihop.
Idag har jag verkligen bara legat i soffan å glott på film å hostat. Fattar inte varför jag inte kan få bli ordentligt frisk nångång. Ser ut som att det blir bio ikväll. Lär bli ett mysigt slut på en mysig helg. Å förhoppningsvis kan jag shoppa en scarves att värma min stackars hals med.

19 dagar kvar nu sen e jag hemma. Ser inte fram emot kylan men gu va jag längtar efter er!!!!!!

Känns helt sjukt att jag ska åka ifrån denna vackra ö å alla snygga portugiser... Men underbart med vänner å familj nära igen. Ni förstår inte hur mycket jag saknar er nu efter 237 dagar på denna ö!!!


Kommentarer
Postat av: Mamsing

Stackars liten vad du haft tråkigt...
Hoppas det värmer med ett STORT GRATTIS på namnsdagen!
Nu är det inte långt kvar...
Stora kramen

2007-10-30 @ 09:31:46
Postat av: Carina

Lika mycket som vi saknar dig :) Idag kom Rille hem så snart är ordningen återställd :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback