MVCbesök & prov av klänning

Ari är i stan på Sthlm kulturfestival med några vänner. Själv är jag fast hemma, så grymt jävla uttråkad.

Var på MVC idag å min underbara BM gjorde allt för att försöka hitta en anledning för mig att kunna bli igångsatt. Hon tycker synd om mig (vilket resulterar i att jag, såklart, tycker ännu mer synd om mig själv) och anser att jag är mer än stor och svullen nog för att möta min bebis. Men nej nej, alla värden är superperfekta så det finns minsann ingen chans alls i nuläget... Eller för att citera min BM "Inte ens ett ynka litet högt blodtryck kan vi komma undan med". Hon är väl för go!

Fick hem en kallelse till SÖS å förlossningssamtal idag, pga av mina kompisar nålarna. De är dock säkra på att jag kommer att gå över tiden för jag är kallad till den 31/8 - en vecka efter beräknad förlossning. I min värld är jag död by then!
Ringde upp dem å de hade visst missat att det var så kort tid kvar för mig, så nu sitter jag här å ber för att någon ska avboka å ge mig en tid asap.

Haft en så sjukligt tråkig dag så jag bestämde mig för att prova den fina klänning jag tänkt att ha på lördag, om jag ens orkar tänka tanken på dop å fest då. BIG MISTAKE!!!
Va fan, min mage ser typ fyra gånger så stor ut i den klänningen å med mina supersvullna ben kände jag mig allt annat än fin. Så nu har jag inte ens något att ta på mig vilket gör det lättare att ens fatta beslut om hur tillvida vi ska gå eller inte. Well well, vi får väl se hur det blir då... Det är ju ändå två dagar kvar till dess. Två dagar av sjuklig tristess.

Satan va bitter jag är nu. Men det tänker jag fortsätta vara å pallar du inte att lyssna på mitt gnällande, vänligen återkom när ungen väl är ute.

Kommentarer
Postat av: Ann

Gå på fest! Visa din underbara kropp! Ha kul i din klänning!



Jag har tippat en tusing på september, inte augusti ... Hoppas jag vinner över din envisa pappa! he,he

Kram A

2011-08-19 @ 00:52:18
Postat av: Snart mormor

Hej hjärtat! Även om du tycker att du är stor å klumpig ska du veta att jag ser en underbar blivande mamma i slutet av sin graviditet:) Stora kramar....

2011-08-19 @ 22:30:01
Postat av: Marika

Jag tror inte att du kan vara ful, jag tror att du är sådär vackert gravid-strålande. Du är alltid strålande vacker gumman, oavsett vad och med en söt babymage kan det bara bli bättre! Saknar dig, snart kommer jag och hälsar på dig och bäbisen! KRAM <3

2011-08-22 @ 13:35:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback