Sista dagen på Sal

Har precis kommit upp från stranden och sitter nu och äterlunch på Turtle Shack. Arikson och hans pappa är oxå här. Ari har dock massor att göra idag och många att säga hej då till så jag låter honom sköta sitt, får ju massa kvalitetstid med honom från och med ikväll =)
Kan knappt fatta att det är dags att åka och att vi faktiskt kommer att sitta tillsammans på ett flyg hela vägen, det är helt fantastiskt!
Så inatt väntar fly till Lissabon. Vi landar portugistid kl 07.00 och då kommer hans mamma och möter oss. Hans mamma som han inte sett på över 20år. Det lär bli en mycket intressant och känslomässig förmiddag innan det så är dags att fortsätta mot Stockholm.
Vi landar i 08-land kl 18.45 svensk tid och blir där mötta av pappa. Sen väntar ett par hektiska dagar då det ska köpas säng, mat, kläder coh annat viktigt till lägenheten. Skatteverket, försäkringskassan, arbetsförmedlingen och annat byråkratiskt måste fixas till Ari och jag ska till mitt nya jobb å fixa. *puh*
Å så ska vi lära oss att passa bussar, åka tunnelbana, hitta i stan osv...

Nä, nu ska jag njuta klart utav den här ön (utan kamera dock eftersom den stals natten till igår) och sen ska jag hem å packa klart.

Kommentarer
Postat av: sara

Har just funnit din blogg och letar och letar men finner inget svar så nu frågar jag.

Bor ni på Sal eller bara resa?



Själv bor jag i Mindelo och väntar med barn men är i Sverige för vård just nu



Sara

Postat av: Isabelle

Hej Sara!

Vi har bott på Sal men flyttade till Stockholm i lördags. Vi har bestämt att ge det ett år till försök. Gillar vi det så stannar vi annars flyttar vi troligen till Mindelo, då min sambo är därifrån.

2011-05-03 @ 11:01:56
URL: http://bella82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback