Skrivet 09/12/07 tidigt på morgonen i Barra Do Cunhau


Ja herregud =)

Igår var det inflyttningsfest och poolparty hos LG å Pia. Verkligen en trevlig tillställning men jag tog mig hem relativt tidigt för att orka upp imorse.

Imorse drog jag, Lollo å Anki nämligen iväg på en tur med Beach Buggy. Å herregud va det är kul att leka runt i 90 blås på stranden!

Vi såg en massa kul saker me bla en sjö som kallas CocaCola sjön, just för att vattnet ser ut som CocaCola, helt sinnes. Sjön har sin färg för att det är så mycket jod och järn i den men det var coolt att ha badat i en brun sjö som inte var smutsig.  Vi tog också en tur in till Pipa där vi satte oss i en liten mysig båt och begav oss mot delfinstranden. Anki å Lollo var helt tagna men jag som e bortskämt med katamaranturerna på Madeira var inte så värst imponerad utan njöt mest av utsikten (han som körde båten...). Efter båtturen avnjöt vi en underbar lunch på en liten fiskrestaurang och var det snart dags för oss at bege oss hem till hotellet igen.



Maria som jobbar på hotellet fyller 34 idag så det firades hemma hos henne med lite mat, tårta och dans. Sinnes vad vi dansade. En salig blandning av sån musik vi lyssnar på i Sverige och samba. Verkligen supermysigt och otroligt kul att bli inbjuden på en fest på Brasilianska landsbygden. Snygga brassar å en ännu snyggare Gaspar... Yummie =P

Nu e fötterna helt svarta av allt dansande!

Ja ni som känner mig har vid det här laget märkt vart mitt hjärta har hamnat... Hit ska jag tillbaka å det lär inte dröja alltför länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback