Helsingforskryssning

I helgen har vi varit på kryssning till Helsingfors. Helt fantastiskt underbart att komma bort från vardagen och orkeslösheten en stund!
Visst, jag är helt sjukt mör fortfarande men det är det värt.

Vi hade en riktig mysdag i Helsingfors med massa kaffepauser... Jag orkade inte mycket mer än en halvtimme åt gången innan jag det var dags att vila en stund å efter fem timmars vandrande hade jag ingen känsel kvar i ryggen alls men tack vare en god glass klarade jag att gå tillbaka till båten utan taxihjälp =)

Vi valde att åka med Silja då jag ju inte är sådär superparty just nu men måste säga att jag blev riktigt besviken!
Inte nog med det sjukt dåliga bemötande och oerhörda oprofesionalism jag mötte innan avresa (som inte ens kunde bes om ursäkt för och/eller kompenseras i den minsta skalan). Väl ombord kände jag inte heller av den klass som utlovats och med undantag för en uppsjö av svindyra restauranger fanns inte mycket att göra alls. Nä, tacka vet jag Viking Line!
Nu har vi prövat Silja men i framtiden blir det Viking för hela slanten, det är ett som är säkert :)

Bortsett från besvikelsen med båten hade vi det riktigt mysigt och som sagt, det var sjukt skönt att komma bort från vardagstristessen och blåvalskänslan för en stund. Tom barnmorskan sa imorse att jag såg piggare ut än på länge =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback