Vardagen har hittat hit

Det har blivit vardagsliv här i Portugalien. Jobbar en hel del men när jag är ledig spenderas tiden med mina kära vänner så mycket som möjligt. "Nyheterna" för i år heter Marika och Annika och är sjukt goa tjejer. Lär nog få tråkigt när de åker tillbaka till Finland i augusti. Har ju alltid Pedro å folket kvar vilket inte är fy skam. Har träffat S ett par gånger vilket har känts super, iaf fram till det att han ställde till en scen (eller snarare fyra) i söndags kväll. Har även träffat en supergo kap verdisk kille, R. Fantastiskt att kunna sitta nästan en hel natt och bara prata om Kap Verde.

Saknar E hur mycket som helst dock. Blir jobbigare och jobbigare för varje dag som går och det är antagligen mer än 8 veckor kvar till jag får se honom igen. Håller tummarna för att han får sitt j*a pass nångång och att det löser sig med visumet så att han komma hit. Han hade hoppats på att få åka nästa vecka men eftersom allt tar så sjukligt lång tid är det knappast troligt. Asjobbigt! Vi försöker att inte ringa varandra för ofta heller, det kostar för mycket och ska vi båda ha råd med en vecka på São Vicente så måste vi spara. Men att bara höra hans röst ett par gånger i veckan istället för varje dag, det sliter. Varför kunde han inte va en vanlig kap verdier å släppa taget så fort jag åkt..?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback