Första veckan har redan gått

Det var en märklig flygresa. När jag checkade in i Faro förstod jag nog fortfarande inte vart jag var på väg, att det faktiskt äntligen var dags för det jag så länge väntat på. Väl i Lissabon hade jag fyra timmar att spendera. Jag hade dötråkigt och spenderade tiden med att röka, läsa och shoppa. Kunde fortfarande inte riktigt förstå vart jag var på väg. Så när tiden började närma sig avgång begav jag mig iväg bort mot passkontrollen och precis innan jag skulle gå igenom ringde Tessan så jag satte mig utanför och pratade med henne. Samtidigt som jag gjorde det så såg jag en massa mörka människor gå förbi och igenom passkontrollen. Då började jag förstå att det var på riktigt och nervositet och glädje fyllde hela mig.

Väl framme på flygplatsen på Sal kändes allt så hemma. Alla som jobbade där hälsade glatt och när jag kom ut från tullen så stod min älskling där. Helt obeskrivligt att få se honom, att få ta i honom efter tre långa månader.
Vi åkte till lägenheten för att lämna mina grejer och sen bar det av till Djadsal Moradias på fest, Freddy fyllde år. Han sov dock sen länge när vi väl kom dit J Riktigt kul att träffa alla som var där! Vi blev dock inte så långvariga, jag var ganska slutkörd efter den långa resan.

Tisdagen spenderades med Frida och Stina mestadels liggandes på en solstol på Turtle Shack. Arikson fick inte igenom sin semester första veckan för att de var ont om folk så jag fick som jag ville iaf, titta på honom hela dagen från en solstol J

Onsdagen blev lugn å skön, Turtle Shack och poolen vid lägenheten med Frida och Caz. Åt en supergod middag på Leonardo’s på kvällen med Caz och Nick som sällskap. Efter middagen tog vi en drink på Funana innan vi begav oss hemåt. Inget festliv här inte, vi spenderar hellre tid med varandra – till de andras förtret =P

Torsdagen var slö, riktigt slö. Vi lämnade knappt sängen på hela dagen, men vi hade tillfälle att prata om saker. Verkligen skönt att ha tid att kunna prata igenom allt. Dagen resulterade i två beslut, vilka båda kommer att göra mig mycket mycket lycklig om och när de faller på plats. På kvällen åkte vi till Espargos för att hämta lite kläder till honom. Träffade hans pappa och äldre bror, söta som fan. Hans pappa och jag jämförde tatueringar, jag gillar honom starkt.
Ariksons lägenhet var riktigt mysig och jag blev mycket glad när jag såg vissa bilder uppsatta.
Kvällen avslutades med 60’s show på Turtle Shack.

På fredagen vaknade jag av att Stina skickade sms. Mötte upp henne för brunch, sol och massage på Turtle Shack. Fick en del uträttat efter det innan älsklingen kom hem och det var dags att göra oss i ordning för kvällen.
Underbart romantisk middag på Odjo D’Agua och sen vidare till Calema. Vilken underbart fantastisk känsla det var att vara tillbaka där!
Vi lämnade dock Calema efter en stund för att ta en promenad i månskenet med fötterna i sanden. En perfekt avslutning på en fabulös kväll.

Dagen efter var det dags att kliva upp ganska tidigt. Vi hade tänkt att vi skulle hinna dricka kaffe innan det var dags att bege oss ut på havet men nej nej, det fanns det ingen tid till. Iväg på katamaran tur. Sol, bad och för många öl – en härlig dag.
Middag igen på Odjo D’Agua, musikalshow på Turtle Shack och sen var det dags att checka det nya Club 1. Imponerande! Älskade stället!
Men alldeles för mycket dricka för oss båda… Vi lyckades iaf vingla oss hem tillsammans tillslut. Vi gjorde en paus på vägen för att äta lite välbehövlig cachupa och sen rasade vi i säng.

I går sov vi länge igen. Vaknade upp framåt eftermiddagen, jag bakfull som ett as men han mådde minsann bra. Jag var så sugen på pizza så jag gick ut för att köpa. Ingenting var öppet, hade förträngt att det var söndag, så jag gick upp till Stina på Habela bar för att skvallra lite. Beach kom upp för att säga hej och sen gick han för att väcka Arikson. När Stina slutade jobba en timme senare gick vi alla fyra till La Tortuga för att äta pizza. Sen gick vi hem till oss för att dricka lite vin medan karlarna gjord sig i ordning. Karlarna här är mer fåfänga än vad jag någonsin kommer till att bli.
Vi gick för några drinkar på Calema och Turtle Shack. Mycket trevlig dag i väldigt trevligt sällskap.

Ny vecka och ny destination. Tiden här går alldeles för fort!
Måndag igen och jag har nog aldrig sett honom vakna så tidigt. Han hade massor att fixa (fast jag tror mer att han var nervös) så han gick hemifrån tidigt. Tog en kaffe med Stina och Frida innan jag gick hem till Arikson. Han var redan klar att åka… Inte vanligt för en Kap Verdier! Så nu sitter vi på flygplatsen och väntar på att incheckningen strax ska öppna. Dags för en vecka på hans São Vicente…


Kommentarer
Postat av: Carina

Lilla gumman, det låter som du har det fantastiskt bra. Saknar dig, ring när du kommer "hem" från semestern. Puss o kram

Postat av: Angelica

Spännande spännande!... Man undrar vad det är för beslut som har tagits ;)



Kära syster, jag åker till Tunisien på söndag (1/8) en vecka... djerba! Ska vara fantastiskt. Kommer hem på morgonen den 9 och åker direkt till skolan men det skulle vara skoj å prata med dig på kvällen eller kanske på tisdagen?



Sköt om dig! Puss

2010-07-27 @ 13:08:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback