100 dagar!

Idag har jag varit på ön i 100 dagar!
Sjukt va tiden går fort och vad allt har varit bra här. Mycket har hänt och många nya underbara människor har jag lärt känna.
Men hemlängtan har oxå satt sitt sen ett par dagar. Saknar att kunna shoppa kläder (underkläder!), pocketböckerna är slut, lingonsylten likaså. Å keso!!! Hur har jag klarat 100 dagar utan keso...
Men hemlängtan kanske är fel ord, skulle kanske snarare kalla det bortlängtan. Madeira må vara en paradisö på många sätt. Det är sjukt vackert här, verkligen. Men det är oxå en väldigt liten ö och en väldigt liten arbetsplats och rastlös som jag är så känns det inte som att det ger mig särskillt mycket längre. Visst skulle det va skönt att va hemma i sthlm hela sommaren men jag har börjat titta på andra utmaningar i något annat land. Alla rykten och allt skitsnack här står mig upp i halsen!
Känner mig verkligen inte på humör för mycket här nere just nu. Skulle kunna åka runt på ön i en evighet, visst, men jag måste ju va på jobbet me. Å när det inte ger något så känns det föga roligt. Kanske är detta en fas som går över men alla som känner mig vet att när jag vl börjat känna mig rastlös...
Så vi får se hur länge jag stannar och vart jag tar vägen här näst. Men till stockholm kommer jag senast den 17/11 iaf =)

Kommentarer
Postat av: Carina

Men gumman då, du har det ju underbart därnere...

Postat av: Carina

Uppdatera, tråko :P

2007-06-20 @ 23:20:40
URL: http://starina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback