En 3djedel har passerat



En 3djedel av tiden har gått och mycket har hänt. Helt sjukt att tiden kan gå så fort när det känns som den står stilla.
Sedan sist jag skrev har det varit midsommar vilket firades av alla svenskar i lidoparken medan jag jobbade (jag e ju norsk me...). Gjorde dem sällskap en stund efter jag slutat men eftersom min svghet när jag ska komma ikapp så går jag om oxå och jag somnade 20.30 och vaknade inte förrän nästa förmiddag... Oruttinerat =)

Sommaren är typ här på allvar och det är dödligt varmt!
Vad hjälper inte bättre då än att ligga vid tösernas pool och svalka sig med lite vattengympa i poolen. Jag vet, de är galna. Varför gympa när man kan relaxa... =)

Förra helgen så åkte jag och Maria upp till botaniska trädgården och tittade på en riktigt stor och gammal sködpadda (och andra roliga saker), vi åkte även linbana nummer två och lyssnade på fågelkvitter. Dagen avslutades med att vi mötte upp Madde på papegojresturangen och avnjöt en riktigt god middag innan vi gick ner til hamnen och tittade på sista bidraget i fyrverkeritävlingen. Underbart läckert!

Dagen efter det satte vi tre oss i en bil och det var dags för lite ösaffari igen. Det är så skönt att komma bort från Funchal och bara åka runt och njuta av ön. Dagen blidde sen men vi hade riktigt mysigt.


Tobbe åkte hem i onsdags me. Sjukt jävla tråkigt kommer det bli utan honom. Det som redan är så jävla illa på jobbet blev ju inte direkt bättre av att han försvann från platsen brevid mig. Fast jag är så jävla avundsjuk på honom att han åkt hem. Visst saknar jag folk där hemma men jag saknar faktiskt inte Sverige, fortfarande. Och jag gillar Madeira, ön är fortfarande lika vacker. Men jobbet står mig upp i halsen och blir det ingen förbättring snarast så är det bara att sätta sig och söka sig vidare. Det är inte meningen att man ska gå in i väggen varje månad!

Imorgon åker jag och Fia iaf till Porto Santo och stannar till söndag kväll. Ska bli så sjukt jävla skönt att bara njuta av att ligga på en sandstrand och bara ta det lugnt i ett paradis.


Kommentarer
Postat av: Sara

Det låter onekligen som, bortsett från vissa detaljer, att du lever livet precis som sig bör där nere! =P
Så härligt att kunna läsa (och se foton från) dina dagar och äventyr. Men det skall också erkännas, smått avundsjuka är vi allt emellanåt... inte minst under dagar likt de som nu råder här; bara grå toner så långt ögat når. Så, soldyrkare som du är -vilken tur att du befinner dig många långa mil härifrån! ;)
Saknar dig här hemma, sötnos!
KRAAAM!

Postat av: Carina

Var glad, här hemma ösregnar det och allting går åt helvete varenda dag... Haha

2007-07-07 @ 16:04:42
URL: http://starina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback