Strömavbrott och sms

Jo då, men visst blev helgen trasig som vanligt. I fredags slutade vi på Chameleon som vanligt. Träffade en portugis vid namn Tony som var himla trevlig. Det ända som var lite knepigt var att det tog typ 5 minuter för varje mening vi sa, eftersom han inte kunde ett ord engelska och jag inte pratar många ord portugisiska. jag kunde förstå vad han sa men kunde inte komunicera tillbaka... Men ändå försökte vi oss på att prata med varandra i telefon under dagen igår å lyckades förstå såpass mycket av varandra att vi skulle ses på Chameleon igår igen.

På dagen igår så åkte jag å Ingela med Fred, som äger stället där vi tattuerar oss, till Calheta för att bada på öns ända sandstrand och till Paul do mar för att titta på när han och hans kompisar surfade. Vi ska få gratis surflektioner av hans kompis som har en surfingskola! =)
Men igår var vågorna för höga för att vi skulle få prova så vi nöjde oss glatt med stranden istället.

Maria flyttade på kvällen så jag å Ingela bestämde oss för att ha en myskväll. Den myskvällen blev inte långvarig. De ringde från balkongfesten å skrek att kommer vi inte ner genast "kan vi lika gärna åka hem till sverige." =) Undebara dårarna!

Väl på Chameleon så var ju Tony där och en massa andra trevliga killar... Igår var det riktigt bra drag. Eller när vi kom dit så var det som vanligt men helt plötsligt så dog hela stället. Strömmen försvann helt och var borta i ca 20 minuter. Helt plötsligt kunde man ju höra vad folk sa så man hittade en himmla massa trevligt folk att prata med =)
När strömmen väl kom tillbaka var stämningen verkligen på topp å fortsatte så hela natten.

Detta trots att jag fick ett sms från sverige på kvällen, som jag hade kunnat klara mig utan. Jag förstår inte hur någon, utifrån att bara ha läst denna blogg, kan tro att han har rätt att dömma mig på det sättet. Men nu vet jag iaf att jag verkligen inte vill ha någonting med denna människa att göra. Mycket lär jag mig verkligen när jag är här. Inte bara om mig själv å människorna på den här ön...

Idag har vi varit en sväng på Madeira Shopping. Ingen större hit när man inte sovit ordentligt på så många dagar. Shoppinglusten infann sig inte riktigt. Men en gymboll blev det, ett måste med tanke på hur levnadsvanorna ser ut här!
Å där jag bor just nu så ligger gymmet för långt bort så bollen är bättre än ingenting.

Kommentarer
Postat av: Carina

Haha vi har en del att prata om låter det som :) Slår en pling i kväll och ser om du är hemma :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback